Grupa mijlocie

În cadrul activităților de Educarea
Limbajului copiii vor participa
la activități de grup, inclusiv la activități de joc, atât în calitate de
vorbitor, cât și în calitate de auditor; vor trebui se exprime corect din punct
de vedere fonetic, lexical si sintactic; să audieze cu atenție un text, să rețină
ideile acestuia și să demonstreze că l-au înțeles; să perceapă și să discrimineze
între diferitele forme, mărimi, culori-obiecte, imagini, forme geometrice; să
utilizeze efectiv instrumentele de scris, stapânind deprinderile motrice
elementare necesare folosirii acestora; să manifeste creativitate și
expresivitate în exprimarea orală.
La activitățile matematice vor învăța să
clasifice și ordoneze obiecte dupa criteriul culorii, formei, mărimii; să înțeleagă
relațiile spațiale, să plaseze diferite obiecte într-un spațiu dat; să înteleagă
și să utilizeze numerele și cifrele în limitele 1-5; vor recunoaște, denumi,
construi și utiliza formele geometrice: cerc, pătrat, triunghi; vor stabili relații între obiecte și grupuri
de obiecte, după diferite criterii, realizând comparații.
Copiii vor recunoaște și enumera
elementele componente ale mediului înconjurător, anumite schimbări și transformări
din mediul înconjurător; efectuează experiențe simple (dizolvare, colorare,
plutire, scufundare) folosindu-se de instrumente diferite; adresează întrebări
în legatură cu cele observate; acceptă și respectă regulile de conviețuire în
grup; își cunoaște responsabilitățile în microgrupul din care face parte; manifestă
încredere, sinceritate, prietenie, toleranță, curaj în raport cu sine și ceilalți;
cunoaște numele țării de origine și al localității natale precum și domiciliul;
așeaza linii în duct continuu, în diferite pozitii pentru a reda imaginea unor
obiecte; obține efecte plastice, forme spontane prin tehnici specifice
picturii; modelează prin: mișcarea translatorie a palmelor față de planșetă,
împreunarea capetelor prin lipire, adâncire, apăsare, mișcare circulară,
aplatizare, recunoaște, selectează și folosește adecvat uneltele și materialele
de lucru pentru realizarea temei; efectuează operații simple de lucru (mototolire,
rupere, tăiere a hârtiei, lipire, îndoire a hârtiei-sârmei, înșirarea mărgelelor
pe ață-sârmă, răsucire fire textile, înnodare);
identifică,
selectează și execută individual sau în grup, tema data; diferențiază auditiv și reproduc durata
unor sunete din mediul înconjurător și a sunetelor muzicale (lungi- scurte); cântă
cu dezinvoltură în colectiv și în grupuri mici, cântece pentru copii; asociază
mișcări adecvate cântecelor cunoscute (mișcări libere, mișcări sugerate de ritm
sau de textul cântecului).