Skip to content

Grupa mijlocie

În cadrul activităților de Educarea Limbajului copiii vor participa la activități de grup, inclusiv la activități de joc, atât în calitate de vorbitor, cât și în calitate de auditor; vor trebui se exprime corect din punct de vedere fonetic, lexical si sintactic; să audieze cu atenție un text, să rețină ideile acestuia și să demonstreze că l-au înțeles; să perceapă și să discrimineze între diferitele forme, mărimi, culori-obiecte, imagini, forme geometrice; să utilizeze efectiv instrumentele de scris, stapânind deprinderile motrice elementare necesare folosirii acestora; să manifeste creativitate și expresivitate în exprimarea orală.

       La activitățile matematice vor învăța să clasifice și ordoneze obiecte dupa criteriul culorii, formei, mărimii; să înțeleagă relațiile spațiale, să plaseze diferite obiecte într-un spațiu dat; să înteleagă și să utilizeze numerele și cifrele în limitele 1-5; vor recunoaște, denumi, construi și utiliza formele geometrice: cerc, pătrat, triunghi; vor stabili relații între obiecte și grupuri de obiecte, după diferite criterii, realizând comparații.

        Copiii vor recunoaște și enumera elementele componente ale mediului înconjurător, anumite schimbări și transformări din mediul înconjurător; efectuează experiențe simple (dizolvare, colorare, plutire, scufundare) folosindu-se de instrumente diferite; adresează întrebări în legatură cu cele observate; acceptă și respectă regulile de conviețuire în grup; își cunoaște responsabilitățile în microgrupul din care face parte; manifestă încredere, sinceritate, prietenie, toleranță, curaj în raport cu sine și ceilalți; cunoaște numele țării de origine și al localității natale precum și domiciliul; așeaza linii în duct continuu, în diferite pozitii pentru a reda imaginea unor obiecte; obține efecte plastice, forme spontane prin tehnici specifice picturii; modelează prin: mișcarea translatorie a palmelor față de planșetă, împreunarea capetelor prin lipire, adâncire, apăsare, mișcare circulară, aplatizare, recunoaște, selectează și folosește adecvat uneltele și materialele de lucru pentru realizarea temei; efectuează operații simple de lucru (mototolire, rupere, tăiere a hârtiei, lipire, îndoire a hârtiei-sârmei, înșirarea mărgelelor pe ață-sârmă, răsucire fire textile, înnodare); identifică, selectează și execută individual sau în grup, tema data; diferențiază auditiv și reproduc durata unor sunete din mediul înconjurător și a sunetelor muzicale (lungi- scurte); cântă cu dezinvoltură în colectiv și în grupuri mici, cântece pentru copii; asociază mișcări adecvate cântecelor cunoscute (mișcări libere, mișcări sugerate de ritm sau de textul cântecului).